17 Miljoen Mensen van Davina Michelle en Snelle gaat keihard bij streamingdiensten. Het is een track die het gevoel van deze bizarre tijd samenvat. De komende week check je het nummer als Alarmschijf op Qmusic.
Afgelopen donderdag bleek 17 Miljoen Mensen al dik 2,5 miljoen keer te zijn gestreamd en daarmee lijkt het einde van de heerschappij van Blinding Lights van The Weeknd in de Top 40 nabij. Ook op YouTube ging de track al hard, met 2,7 miljoen views in ruim drie dagen. Het nummer maakt dan ook een hoop los.
Concerten in Rotterdam Ahoy
17 Miljoen Mensen ontstond vorige week, toen Radio 538 met het idee kwam om de komende weken in een leeg Rotterdam Ahoy concerten te geven met Nederlandse artiesten die niet kunnen optreden door de maatregelen rondom het coronavirus. Vaste waarde is Davina Michelle, die vorige week werd bijgestaan door Di-Rect en Snelle. Het coronalied werd vooral geschreven door Snelle, maar geproduceerd door het team van Davina.
Verbinding zoeken
Crises hebben wel meer gezorgd voor Top 40-hits. De zangeres weet wel waarom. "Juist in deze tijd merk je dat muziek heel erg verbindt. Heel veel mensen zitten nu alleen thuis en mogen niet direct fysiek contact hebben en gaan zich daardoor waarschijnlijk heel erg eenzaam voelen. Wat we met het concert uitstralen, is dat we er wel wat van kunnen maken, als we het maar met zijn allen doen." Laat dat nu ook net de kracht van 17 Miljoen Mensen zijn. De track waar het nummer op gebaseerd is, 15 Miljoen Mensen van Fluitsma en Van Tijn, wist in 1996 13 weken in de Nederlandse Top 40 te staan en kwam tot de eerste plek.
Check bijna alle Alarmschijven vanaf het jaar 2000 in onze playlist op Spotify!
Foto: cover single
(27/03/2020)