Happier van Ed Sheeran was afgelopen week de hoogste binnenkomer in de Top 40. In de historie van de lijst is het geluk maar al te vaak bezongen in het Engels, met uiteraard de ode aan het geluk van Pharrell Williams als uitschieter. Tijd voor een top 4 met de grootste Happy-hits!
Bijzonder: het woord Happier is verder in de hele Top 40-geschiedenis nog maar één andere keer in de titel van een track terechtgekomen. The Corrs stonden namelijk in 2001 met Would You Be Happier in de lijst. Nog een overeenkomst met Happier van Ed Sheeran: ook dat nummer werd uitgeroepen tot Alarmschijf.
1 HAPPY - Pharrell Williams
Maar liefst 49 weken stond Pharrell's Happy in de Top 40 en daarmee wist de track tot 1449 punten te komen. Daarmee is het nog altijd de grootste Top 40-hit ooit.
2 HAPPY - Sita
Ze begon zo stromachtig aan haar Top 40-loopbaan, maar inmiddels is het op hitgebied al jarenlang stil rondom Sita Vermeulen. Ze deed een aantal jaren geleden nog wel mee aan de comeback van K-otic, op het podium van Afas Live (toen nog Heineken Music Hall). Wat doet ze dan wel tegenwoordig? Ze houdt zich vooral bezig met rollen in musicals. Van haar 8 Top 40-hits kwamen er twee op nummer 1: Happy en Lopen op Het Water (met Marco Borsato).
3 HAPPY? - Intwine
Ook van Intwine horen we al een tijdlang niets meer, terwijl de band rond Roger Peterson rond 2003 en 2004 vijf keer in de Top 40 stond. Happy? was de eerste single, nadat Roger vrijwillig uit Idols stapte. De zanger was het niet eens met het wurgcontract van het programma. Het leverde hem veel publiciteit op en mede daardoor - en de kwaliteit van de track Happy? - wist Intwine tot nummer 3 te komen.
4 BORN TO MAKE YOU HAPPY - Britney Spears
In Born To Make You Happy bezingt Britney een breuk, die ze eigenlijk niet zag aankomen. Want zij was toch geboren om haar lover gelukkig te maken? De track werd in 1998 opgenomen, maar de zangeres was niet blij met het resultaat. Daarom werd het nummer in 1999 nog een keer ingeblikt. Het moest een jonger publiek aanspreken, terwijl Britney eigenlijk een wat volwassenere sound wilde. Haar label besliste anders: ze moest en zou de nieuwe tienersensatie worden.