‘Iedere afbeelding die Selena Gomez plaatst op haar sociale media is 500.000 euro waard’.
De berekening werd gemaakt door D’Marie Group, een bedrijf dat berekent wat communicatie waard is, op dezelfde manier waarop ook de waarde van advertenties wordt bepaald.Selena Gomez wordt door een slordige 200 miljoen mensen gevolgd, waarvan ruim 90 miljoen via Instagram. Drie weken geleden plaatste ze daar een foto waarop ze dronk uit een flesje cola. Die foto werd inmiddels 4,6 miljoen keer leuk gevonden, een absoluut record. Het bedrag van 500.000 euro per foto is ruim twee keer zoveel dan bijvoorbeeld Taylor Swift en Kendall Jenner zouden kunnen vangen.
Selena Gomez heeft zich als artiest verbonden aan merken als Coca Cola, Pantene en Kmart. Voor een ster van haar formaat is dat relatief weinig. “Slim”, zo laat een woordvoerder van het bedrijf weten. “Ze is zich bewust van het feit dat te veel gesponsorde berichten via haar sociale kanalen kan een negatieve invloed hebben op haar relatie met haar fans.”
(20-07-2016)