Deze week in de Spotlight: de nieuwe single van Davina Michelle.
Het blijft een beetje een gek gezegde: onnederlands goed. Toch is het een begrip dat op Davina Michelle meer dan van toepassing is. Weinig Nederlandse artiesten klinken zo alsof ze direct uit de Amerikaanse hitlijsten zijn gerukt als Davina. Het zou dan ook niemand verbazen als een van haar tracks op wat voor manier dan ook bij het internationale publiek terecht gaat komen.
Haar eerste release van dit jaar was Heartbeat, een opzwepend popliedje dat maandenlang op de radio bleef rondzweven. De opvolger is Dating The Devil, een wat harder liedje dat doet denken aan een mix tussen Britney Spears en P!nk. De onmiskenbare vocalen van Davina staan zoals altijd centraal, maar de sound van Dating The Devil bezit ook alles van een moderne radiohit. Wat is er dan nodig om dit de wereld in te krijgen?
Om te beginnen lijkt TikTok een handige optie. Davina is erg actief op het platform en zo’n beetje elke hit ontstaat er tegenwoordig, ook als de artiest zelf niet per se wereldberoemd is. De goeie challenge, viral snippet of shoutout van een grote artiest kan genoeg zijn om direct door te breken. Toch is er één duidelijk effectievere manier voor Davina om haar muziek bij het internationale publiek te krijgen: het Songfestival. Duncan Laurence, Maneskin en Rosa Linn scoorde er al wereldhits door…