Deze week in de Spotlight: de nieuwe single van Antoon.
Een belangrijk onderdeel van succes voor een artiest is je wendbaarheid. Je bereidheid om nieuwe dingen uit te proberen of in ieder geval je sound continu te durven verfijnen. Iemand die dat zijn hele carrière al goed doet, is Antoon. Ooit startte hij aan de Herman Brood Academie als danceproducer om vervolgens zelf te gaan rappen. Maar ook sinds Hyperventilatie, zijn grote doorbraak in 2021, blijft hij nieuwe dingen uitproberen.
Zo scoorde Antoon hits met Opposites-achtige hiphop, pure pop en zelfs country-invloeden durfde hij aan. Begin dit jaar scoorde hij via Beetje Van Mij zijn grootste succes in een lange tijd en dat deed hij juist door terug te gaan naar zijn EDM-roots. De house waarmee Antoon ooit zijn opleiding begon, krijgt steeds vaker weer een prominente plek in zijn tracks. Zo ook in Chaos, de opvolger van Beetje Van Mij, een losgeslagen track die niet misstaat op een rave. Het werd geen hit, maar dat was ook niet het punt. Hij durfde dat te maken waar zijn eigen hart sneller van ging kloppen zonder daarbij te kijken naar hoe dat commercieel zou scoren.
Op Tot Het Eind Van Mij vindt hij weer iets meer een middenweg tussen een radiovriendelijke sound en een synthpopproductie die zijn stem goed aanvult. Het knapste aan Tot Het Eind Van Mij is misschien wel het enorme contrast met het eerdergenoemde Chaos. Van emotieloze player naar kwetsbare jongen die zijn gevoelens durft te tonen. Van donkere, harde beats naar lichte synths en echte emoties. Op Tot Het Eind Van Mij is Antoon opener dan ooit tevoren over het verlies van zijn moeder en dat levert een bewonderenswaardig liedje op.