Enkele weken geleden releaste The Weeknd twee nieuwe tracks: Heartless en Blinding Lights. Die laatste track hoor je de komende week als Alarmschijf op Qmusic.
Dikke kans dat je een stuk van Blinding Lights al kent van een commercial. Je hoort de track namelijk onder een spotje van Mercedes Benz. Daardoor komt het nieuwe nummer van The Weeknd in een bijzonder rijtje te staan, met onder andere Like A Prayer van Madonna, Mockingbird Hill van Roots Syndicate en Spaceman van Babylon Zoo. Deze tracks werden allemaal Alarmschijf, nadat ze al in een commercial te horen waren.
Nieuw album
Heartless en Blinding Lights komen van het nieuwe album van The Weeknd, dat hij tot nu toe Chapter VI noemt. Daar is nog niet veel over bekend, maar als je Heartless en Blinding Lights na elkaar luistert, kun je wel tot de conclusie komen dat het een mix aan stijlen zal bevatten. De eerste is een typische R&B-track, terwijl de tweede juist bijzonder mysterieus klinkt en je een beetje terug naar de 80's brengt. Naar verwachting zal in de komende maanden bekend worden, wanneer je Chapter VI kunt beluisteren.
Zesde Alarmschijf
Blinding Lights is de zesde Alarmschijf voor The Weeknd, want eerder stonden Love Me Harder (met Ariana Grande), In The Night, Starboy en I Feel It Coming (met Daft Punk) en Pray For Me (met Kendrick Lamar) al in de spotlights.
Foto: cover single
(13/12/2019)