30 Seconds To Mars had een leuk idee voor een nieuwe videoclip: een filmpje vol fans die een tatoeage laten zetten van de band. Daarom zette de band een oproep op hun website. Gevraagd werd om een deel van de tekst van de binnenkort te verschijnen single Do Or Die te laten tatoeëren. Belangrijk was dat er beelden zouden worden gemaakt van voor, tijdens en na het zetten van de tattoo. Ook zouden de fans "I am the Echelon" moeten zeggen in de camera, en vertellen waarom ze de tattoo laten zetten.
Deze oproep ging zelfs de fans van de band te ver. De commentaren die onder de oproep gepost werden bevatten zinsneden als 'totaal onverantwoordelijk' en 'het slechtste idee dat de band ooit had'. De band trekt zich deze kritiek blijkbaar aan, want de pagina waarop de oproep stond (en alle commentaren) is inmiddels verwijderd. Verder heeft de band er geen mededelingen over gedaan.30 Seconds To Mars krijgt de laatste tijd vaker kritiek van fans. Zo bieden ze sinds kort een VIP-pakket aan bij hun concerten: voor een bedrag tussen de 400 en 900 dollar krijgen fans een meet & greet en extra's zoals een plekje aan de zijkant van het podium of mag bij het nummer Up In The Air het podium betreden worden. Fans vinden de mogelijkheid van zo'n pakket natuurlijk te gek, maar zijn niet te spreken over de prijs.
30 Seconds To Mars is dit najaar weer te zien in Nederland, en wel op 12 november in de Ziggo Dome in Amsterdam. De band stond één keer in de Top 40, met Kings & Queens. De meest recente single Up In The Air stond in de Tipparade. (26-07-2013)