Bolides in Beieren

- Columns

 Ray Parker Jr.
Eriks Hitdossier

Halverwege de jaren 80 maakte ik een uitstapje van Veronica naar de TROS.

In München werd elke week een popprogramma opgenomen in een filmstudio. Het idee was om met iedere artiest een videoclip op te nemen in een bij het nummer horend decor. De Duitse presentator stond ook steeds in een andere setting. Toen een slimme producent bedacht dat je naast de Duit­se ook een Neder­landse presentator kon zetten, was TROS Popformule geboren.

Elke don­derdag toog ik na mijn radio-uitzen­ding naar de hoofd­stad van Beieren. De studio’s waren een soort mini- Hollywood, waar films als Das Boot en The Never Ending Story wer­den gemaakt. Handig was dat de bekende automo­bielfirma Porsche vip-klanten die een bijzondere auto hadden besteld, uit­nodigde voor een rondleiding in de fabriek in Stuttgart. Zo kregen we bijvoorbeeld Ray Parker jr. in de stu­dio, die graag even met z’n splinter­nieuwe bolide naar München scheurde om zo het nuttige met het aangename te combineren.

Voor zijn hit uit 1984 kozen we als decor een Studebaker, de bekende Ameri­kaanse classic car die tevens het logo van Popformule was. Ghostbusters van Ray Parker jr. kwam tot nummer 4 in de Top 40.

Eriks Hitdossier lees je iedere week in Veronica Magazine.