Deze week in de Spotlight: de nieuwe single van Dua Lipa.
Doorbreken is een ding, maar een doorbraak succesvol opvolgen is minstens net zo moeilijk. Toen Britse popster Dua Lipa in 2017 wereldwijd doorbrak, groeide ze in rap tempo uit tot een van de grootste sterren van de afgelopen jaren. Toch betekent dat zeker niet dat een tweede album ook automatisch door iedereen met open armen wordt ontvangen. Je moet wel degelijk nog steeds met kwaliteit komen. En kwaliteit, dat was het.
Het bizarre succes van ‘Future Nostalgia’ is niet toe te schrijven aan star power, slimme marketing of handige timing. De enige reden dat het album zo veel mensen aansprak, was omdat het steengoed was. Niks meer, niks minder. Zelden wist iemand zich met een tweede album zo sterk te profileren en op de kaart te zetten. Niet langer volgt Dua Lipa moderne poptrends, ze zet ze. En dat bleef ze doen. Met haar ‘Club Future Nostalgia’ club mix album, internationale samenwerkingen met J Balvin, Bad Bunny en Angèle en met haar ‘Studio 2054’ livestream concert.
Riskerend dat er over uitmelken gesproken kan gaan worden, doet ze er nu nog een laatste schepje bovenop. Vrijdag kwam ze met de ‘Future Nostalgia (Moonlight Edition)’. Een excuus om nog vier extra tracks de wereld in te slingeren en de ‘Future Nostalgia’ era af te sluiten. De single waarmee ze de charts wil gaan beklimmen is verrassend. ‘We’re Good’ bevat namelijk niet dezelfde discovibe die het album zo overheerst. Het is een subtieler popliedje dat eigenlijk meer klinkt als een track van haar debuutalbum dan van ‘Future Nostalgia’. Verschil is wel dat ze zelfverzekerder klinkt dan op haar eerste album. ‘We’re Good’ bewijst dat er nog veel meer is dat Dua Lipa kan en dat haar potentie eindeloos is.