Deze week in de Spotlight: de nieuwe single van Charli XCX.
Sommige artiesten zijn gemaakt om hits te scoren, sommigen zijn meer stiekem verantwoordelijk voor hits. Lang gold Charli XCX als zo’n laatste songwriter die niet voor de schermen trad. Tot ze in 2014 het refrein inzong van Iggy Azalea’s wereldwijde monsterhit ‘Fancy’. Ineens werd ze gebombardeerd tot een van de interessantste nieuwe talenten die popmuziek te bieden had. Haar single ‘Boom Clap’ werd ook een dikke hit. Helaas loste Charli, echte naam Charlotte Emma Aitchison, die belofte niet echt in.
Ze scoorde nog wel een aantal hits met samenwerkingen met onder anderen David Guetta, Troye Sivan en Rita Ora. Maar ze leek niet echt heel geïnteresseerd in de hitlijsten voor haar solowerk. Ze begon steeds meer de randjes van de popmuziek op te zoeken en werkte samen met de ondertussen overleden SOPHIE en andere experimentelere popartiesten. Haar lockdownalbum ‘How I’m Feeling Now’ werd met veel lof ontvangen, maar zocht totaal niet naar hits. Nu laat ze die hyperpop, zoals dit nieuwe genre genoemd wordt, weer even voor wat het is.
Want na het scoren van haar eerste Top 40-hit in een hele tijd met clubbanger ‘Out Out’ met Joel Corry, Jax Jones en Saweetie, heeft ze nu een nieuwe hit klaarstaan. En met hit bedoelen we dan ook echt hit. ‘Good Ones’ is een sadbanger over altijd de verkeerde keuzes maken in de liefde. De explosieve synthsound van ‘Good Ones’ klinkt alsof hij recht van de door Lady Gaga gecreërde planeet Chromatica komt. Het enige probleem met deze nieuwe Charli XCX-banger is dat hij met 2.17 echt wel iets te kort is. Misschien wilde ze ruimte overhouden voor de Gaga-remix?