Toen Rita Ora haar debuutalbum in 2012 lanceerde was het niet de bedoeling dat de zangeres promotie zou doen in de Verenigde Staten.
Het was de wens van Rita Ora om dat album ook aan de andere kant van de Atlantische Oceaan tot een succes te maken. Omdat het management van de Britse die plannen niet had besloot ze de concerten zelf te betalen: “Mijn team van toen dacht dat het niet zo’n goed plan was en een verspilling van tijd. Ik zag dat anders omdat mijn aanwezigheid online enorm was toegenomen. Toen had het team zoiets van ‘nou, we helpen je niet. We kunnen het niet doen en we gaan er ook geen geld in stoppen’, waarop ik zei ‘nou, best! Dan betaal ik het zelf’. En dat deed ik dus”, zo vertelt Ora aan Associated Press.Rita Ora bleek het bij het juiste eind te hebben en haar concertreeks in de Verenigde Staten werd een succes. Ze vroeg Iggy Azalea haar te vergezellen: “Het was allemaal goedkoop met een kleine tourbus. Ik denk zelfs dat we op een bepaald moment een microfoon moesten delen. Maar weet je… ieder concert was gewoon uitverkocht.”
Twee weken geleden kwam haar vierde single, Your Song, binnen in de Media Markt Top 40.