Voor de elfde week heeft The Weeknd met Blinding Lights de populairste hit op de Nederlandse radio te pakken.
Sinds de start van de Airplay Top 40, in oktober van 2017, stond er geen hit zo lang in de hoogste rotatie op de Nederlandse radio. Achter Blinding Lights blijven Before You Go (Lewis Capaldi) en Die Young (Sheppard) op de plekken 2 en 3. 17 Miljoen Mensen, het nummer dat Davina Michelle met Snelle opnam, is op nummer 4 de hoogste binnenkomer. De vorige keer dat een nummer zo hoog wist binnen te komen in de lijst was begin november met Orphans, de hit van Coldplay.
In de zevende week weet What A Man Gotta Do de top 10 te bereiken. De track van de Jonas Brothers klimt naar nummer 7 maar is niet de snelste stijger. Die eer is weggelegd voor een andere track van de broers; Only Human stijgt met 14 plaatsen winst naar nummer 23. Wel staat dat nummer inmiddels 31 weken in de lijst. Dat maakt het dan weer niet de langst genoteerde track in de lijst want dat is I Don’t Care (van Ed Sheeran en Justin Bieber) dat in de 40e week terugkeert in de lijst.
Used To Love, de track die Martin Garrix met Dean Lewis maakte, stond de afgelopen 11 weken in de top 10. Deze week zakt de track vanaf nummer 5 naar plek 22, een val van 17 plaatsen.
De volledige Airplay Top 40 bekijk je hier.
1 ( 1) BLINDING LIGHTS- The Weeknd
4 (--) 17 MILJOEN MENSEN- Davina Michelle & Snelle
21 (--) SUPALONELY- Benee feat. Gus Dapperton
23 (37) ONLY HUMAN- Jonas Brothers
31 (--) HOW TO BE LONELY- Rita Ora
35 (RE) I DON’T CARE- Ed Sheeran & Justin Bieber
(31/03/2020)